banner45

Başkan Sarı CNN Türk'de Amasya'da Koronalı Günleri Anlattı

Amasya Belediye Başkanı Mehmet SARI Ramazan ayı boyunca Amasya'da yaşananları ve koronalı günlerin Amasya'da yaşama nasıl yansıdığını bu hengamede Belediye olarak neler yaptıklarını anlattı.

Amasya'nın başarılı Belediye Başkanı Mehmet SARI CNN Türk'de Semiha Şahin'in sorularını yanıtladı.

Amasya'da Ramazan nasıl geçti sorusuna;

Öncelikle de tüm halkımızın ramazan bayramını kutluyoruz diye söze başlayan Sarı,

Efendim Amasya'da her Ramazan olduğu gibi yine 100 yıllık geleneğimiz olan kalede top atışıyla ilk iftarımızı açtık. Bu sene çok önemli bir olay gerçekleştirdik. Tüm siyasi parti il, ilçe başkanlarımızla eski yeni vekillerimizi davet ettik ve onlarda bu davetimize katılıp ilk iftar top atışımızı en yaşlı vekilimizin ateşlemesiyle gerçekleştirdik.

Ramazan da Cami,medrese ve evlerimizden su parası almadık.

Amasyalı fakir fukara ve ihtiyaç sahibi halkımıza alışveriş kartı dağıttık.

Amasya da korona virüsle nasıl mücadele etiniz ?

Biz vatandaşlarımıza hizmeti ayaklarına götürdük, kendi orkestramızla mahallelerde konserler verdik. Virüsün ilk tespit edildiğinde durumun ciddiyetini ele alan belediyelerden biriyiz. Otobüsler, taksi durakları ve halk pazarlarını dezenfekte ettik. Fiyatlarda ayarlamalar yaptık, uymayan market ve dükkanları kapatacağımızı söyledik. Bir milyon maskeyi imal eden tek belediyeyiz. Askeri tugayımıza maske verdik. Elimizde depomuzda 300-400 bin civarında maskemiz var. Bizim maskelerimiz özel bir kumaştan üretilmiş olup daha güvenli bir önlem sağlamış olduk. Ürettiğimiz maskeleri Mahalle ve muhtarlarımıza dağıttık. Virüsün Amasya ya taşınmasına engel olduk.  Sağlık baknımıza da sonsuz teşekkür ediyoruz, yiğidin hakkı yiğide verilmeli diyorum. Bakanımız da aynı şekilde bizleri takdir etti.

Virüsten korunma amaçlı Belediye ve pazarlarımıza giriş kabinleri açtık. Ateş ölçümü yapılmadan ve maske takılmadan sokağa ve pazarlara girişleri engelledik.

Amasya da ciddi virüs problemi yaşamadık.

Şehrimize 573 bin maske dağıttık.

Amasya'da korona günleri başladığından itibaren sistemli bir çalışma yürüttüklerini belirten başkan Sarı, maske ismini duyduğumuz anda bu olaya da en ivedi çözümü ilk olarak bizim belediyemiz çözmüş ve binlerce maske üretimini gerçekleştirmiştir.

Amasya'da korona kovid 19 salgını ile birlikte Proje ve alt yapı çalışmaları salgından dolayı etkilendi mi ?

Hayır hiç etkilenmedik, tam yol ileri dedik. 45 bin haneli Amasya'da 15 bin aileye yardım ettik. 8 yerde şantiyemiz var ve çalışmalarımız aralıksız devam ediyor.  Şehir meydanını  ve köprümüzü yeniliyoruz. 5000 kişilik kongre ve gösteri merkesi,teleferik projemiz var bunlarırın yanında tramvayımız var bu projelerimizi hayata geçirmeye çalışıyoruz.  Sokak hayvanlarımız için büyük bir barınak yapıyoruz.

Bizlerde Amasya basını olarak hem sosyal medya da hem de ekranlarda Amasyamızı başarılı hizmetleriyle tanıtan başkanımız Mehmet Sarı'ya tüm Amasya halkı adına teşekkür ediyoruz.